EE as usual

Αναδημοσίευση | ΤΑ ΝΕΑ 07.12.2021

Άλλη μια οδηγία της ΕΕ βρίσκεται στο προσκήνιο. Μια πολιτική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που δυστυχώς δείχνει τα αργά αντανακλαστικά της EE, αλλά και την αδυναμία της να προσαρμόζεται γρήγορα στις αλλαγές που συντελούνται.

Δυστυχώς, η δημοσιοποίηση του περιεχομένου της επικείμενης κοινοτικής οδηγίας γίνεται σε μία περίοδο όπου οι αυξήσεις των υλικών που χρησιμοποιούνται για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών αυξάνονται συνεχώς, ακόμα και πάνω από 30%.

Ας δούμε όμως τους αριθμούς. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (2011) στην χώρα μας υπάρχουν 4.122.088 κατοικίες (3.000.000 ιδιοκατοίκηση, 900.000 ενοικιάσεις), ενώ το 2019 οι αγοραπωλησίες ακινήτων έφτασαν τις 96.000 και πέρσι 75.000. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, το έτος 2018 το 71,5% των κατοικιών που επιθεωρήθηκαν ενεργειακά εντάσσονται στις κατηγορίες Ε, Ζ και Η, ενώ εκδόθηκαν 190.000 ΠΕΑ για ενοικιάσεις. Επιπροσθέτως, στην τελευταία ανακοίνωση για το νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ, τίθεται ο στόχος να ανακαινιστούν ενεργειακά μέχρι το 2025 τουλάχιστον 105.000 κατοικίες, δηλαδή περίπου 25.000 κατοικίες ανά έτος.

Οι αριθμοί δεν βγαίνουν, ώστε να εφαρμοστεί η ευρωπαϊκή οδηγία. Οι πολίτες είναι δύσκολο να «πάρουν πάνω τους» όλο το κόστος για την ενεργειακή αναβάθμιση και βρίσκονται αντιμέτωποι με την απαγόρευση μεταβίβασης ή ενοικίασης των ακινήτων τους.

Σε μια συγκυρία, όπου όποιος θέλει να αναβαθμίσει ενεργειακά την κατοικία του, θα του κοστίσει πολύ περισσότερο από ότι πέρσι, η ΕΕ οφείλει να συνοδεύσει την οδηγία αυτή, με ένα νέο γενναιόδωρο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Όχι μόνο επιδότησης, όσων έχουν την οικονομική δυνατότητα να προβούν σε σημαντικές παρεμβάσεις, αλλά και για την εφαρμογή πολιτικών για την μείωση του κόστους των υλικών, ώστε όλοι να έχουν την δυνατότητα να αναβαθμίσουν ενεργειακά το σπίτι στο οποίο κατοικούν.

Δυστυχώς, η ΕΕ ανακοινώνει μέτρα, χωρίς να εξετάζει αν μπορούν να εφαρμοστούν. Μέτρα αυστηρά, που η παράταση τους μοιάζει βέβαιη. Μέτρα που ρίχνουν νερό στον μύλο όσων θέλουν να καταφερθούν εναντίον της, αλλά και όσων την κατηγορούν για πολιτική as usual ή για τα «μάτια του κόσμου».

Μιχάλης Καλογιαννάκης

Πρόεδρος ΠΣΔΑΤΜ (Πανελληνίου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών)
Αντιπρόεδρος CLGE (Council of European Geodetic Surveyors)

 

Εκτός σχεδίου δόμηση και Κλιματική Αλλαγή

Αναδημοσίευση | ΤΑ ΝΕΑ 15.11.2021

Τις τελευταίες βδομάδες είναι στο επίκεντρο η Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή στην Γλασκώβη και όλοι αναμένουν τι θα περιέχει η τελική συμφωνία. Θα είναι μια συμφωνία τολμηρή ή «μία από τα ίδια».

Συγχρόνως γίνεται όλο και πιο έντονη η συζήτηση για τις «έξυπνες» και βιώσιμες πόλεις, και κατά πόσο είναι περιβαλλοντικά ωφέλιμο να ζεις κανείς σε μια μεγάλη πόλη ή στην ύπαιθρο.

Η απάντηση δείχνει να είναι κάπου στην μέση, δηλαδή να ζεις σε μικρότερες και πιο βιώσιμες πόλεις. Ο ένας λόγος ότι είναι πιο ευέλικτες και εύκολα διαχειρίσιμες. Ο άλλος λόγος είναι ότι από την μία στις μεγάλες πόλεις η κατανάλωση ενέργειας για τα διαμερίσματα είναι μικρότερες από τις μονοκατοικίες στις μη αστικές περιοχές, αλλά από την άλλη η κατανάλωση για την μετακίνηση των κατοίκων εντός των μεγάλων πόλεων αυξάνεται συνεχώς. Στις πυκνοδομημένες περιοχές οι παρεμβάσεις βιώσιμης κινητικότητας είναι δύσκολες και τα κτίρια παλιά, ενώ στις μη αστικές περιοχές οι κάτοικοι βρίσκονται πιο κοντά στην φύση, με περισσότερο χώρο και έχουν ην δυνατότητα να υιοθετήσουν πιο εύκολα βέλτιστες περιβαλλοντικές πρακτικές.

Ας επιστρέψουμε όμως στο τι γίνεται στην Ελλάδα σε αυτές περιοχές. Αν εξαιρέσουμε τις πόλεις που έχουν από πολύ παλιά σχέδιο, οι επεκτάσεις τους καθυστερούν υπερβολικά, με αποτέλεσμα οι αυθαιρεσίες σε αυτές τις περιοχές, διαχρονικά, να είναι σε τέτοιο βαθμό, που να καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να οριστεί άμεσα σαφές πλαίσιο δόμησης και ανάπτυξης. Η πίεση που δέχονται για οικιστική ανάπτυξη φαίνεται να αυξάνεται συνεχώς, λόγω και της μεγάλης αύξησης των τιμών αγοράς κατοικίας στο κέντρο των πόλεων και ιδίως της Αθήνας.

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε να οριστικοποιηθεί το κτηματολόγιο και οι δασικοί χάρτες, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα για τον χωρικό σχεδιασμό του συνόλου της χώρας. Σε αυτή την διαδρομή τα εμπόδια είναι πολλά και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρξει η αντίστοιχη ευελιξία και όχι αχρείαστη αυστηρότητα.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η μη δυνατότητα δόμησης στα κατά παρέκκλιση αγροτεμάχια, πριν οριστεί σαφώς το πλαίσιο ανάπτυξης των περιοχών αυτών, θα οδηγήσει σε νέες αυθαιρεσίες και τεχνητή αύξηση των τιμών των κατοικιών. Μπαίνει το κάρο μπροστά από το άλογο.

Είναι ανάγκη και περιβαλλοντικά ωφέλιμο, οι μη αστικές περιοχές να αναπτυχθούν οικιστικά σεβόμενοι πάντα τις δασικές περιοχές και την αγροτική δραστηριότητα. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων όσο γίνεται συντομότερα.

Μιχάλης Καλογιαννάκης

Πρόεδρος ΠΣΔΑΤΜ (Πανελληνίου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών)
Αντιπρόεδρος CLGE (Council of European Geodetic Surveyors)


 

       Αθήνα, 16.07.2021 

                                                                                                                          Αρ. Πρωτ.:   010

 

ΠΡΟΣ : κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης,

ΚΟΙΝ. : κ. Γεώργιο Στύλιο, Υφυπουργό για Ειδικά Ψηφιακά Έργα και το Κτηματολόγιο

 

ΘΕΜΑ  : Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης»

 

Δυστυχώς για άλλη μία φορά η διαβούλευση που γίνεται για ένα νέο «κομβικό» νόμο είναι προσχηματική χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επιστημονικοί φορείς.

Πέρα από αυτό το γεγονός, ως σύλλογος οφείλουμε να εκφράσουμε την άποψη μας για το νομοσχέδιο που κατατέθηκε.

Το νομοσχέδιο έχει κάποια θετικά σημεία όπως:

  • την βελτίωση της διαδικασίας διόρθωσης αρχικών εγγραφών με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη» που επιταχύνει την διόρθωση, όταν εμπλέκεται το ελληνικό δημόσιο,
  • την εισαγωγή του θεσμού των κτηματολογικών δικαστών και εφετών, οι οποίοι θα εξειδικευτούν σε ζητήματα Κτηματολογίου.

Εκτός όμως από τα παραπάνω έχει και αρνητικά σημεία που θα καθορίσουν σημαντικά την εξέλιξη του έργου του Κτηματολογίου, αλλά και την λειτουργία του και σε αυτά θα επικεντρωθούμε.

  1. Η περάτωση της κτηματογράφησης θα γίνει χωρίς την εξέταση των σχετικών υποθέσεων που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης Ενστάσεων.
  • Δυστυχώς δεν ορίζεται καν ένα χρονοδιάγραμμα πότε θα εξεταστούν ή μια διαδικασία για τους επισπεύδοντες.
  • Απομειώνει το συμβατικό αντικείμενο των μελετητών του έργου και συγχρόνως ρίχνει το βάρος επίλυσης της διαφωνίας στους πολίτες με το αντίστοιχο κόστος.
  • Ωθεί τους πολίτες στην επίλυση της διένεξης μέσω της δικαστικής οδού με υποχρεωτική διαμεσολάβηση.
  • Οδηγεί στην αύξηση των υποθέσεων που θα καταλήξουν στην κατάθεση αγωγών, παρόλο που η εμπειρία της προηγούμενης διαδικασίας δείχνει ότι ελάχιστες περιπτώσεις ενστάσεων κατέληγαν στα δικαστήρια.
  • Δυστυχώς με τον τρόπο αυτό δεν επιτυγχάνεται ο σκοπός (Άρθρο 1) της ενίσχυσης της ασφάλειας των συναλλαγών και η κατοχύρωση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον θεσμό του Κτηματολογίου. Εδραιώνεται, λοιπόν, στους πολίτες η εντύπωση ότι ήταν προτιμότερο να επιλέξουν από την αρχή την δικαστική οδό με αυξημένο κόστος, για να επιλυθεί γρηγορότερα το πρόβλημα τους.
  • Το κράτος για άλλη μια φορά βρίσκεται ανακόλουθο με την διαδικασία που είχε ορίσει και ανακοινώσει στους πολίτες και επιβεβαιώνεται ότι οι πολίτες θα επωμιστούν αυξημένο κόστος, λόγω των επιλογών της κρατικής γραφειοκρατίας.
  • Αλήθεια, ποια αγοραπωλησία μπορεί να γίνει για κάποιο ακίνητο που εκκρεμεί η εξέταση ένστασης; Άλλη μια βραδυφλεγής βόμβα στην αναμενόμενη ανάπτυξη έχει ετοιμαστεί.
  • Τέλος το έργο του Κτηματολογίου θα παραδοθεί κολοβό, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί, μόνο και μόνο για να ανακοινωθεί ότι τέλειωσε και κόστισε λιγότερο από το αναμενόμενο. Η κορδέλα που θα κοπεί, θα είναι η ίδια που θα κοβόταν στην ολοκλήρωση κατασκευής του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας, χωρίς να έχουν μπει οι προστατευτικές μπάρες.
  1. Προσόντα διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο
  • Σύμφωνα και με την απόφαση του ΣτΕ 267/2016, οι έχοντες το δικαίωμα σύνταξης εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος δεν είναι Τ.Ε. Αυτή η απόφαση πρέπει να γίνει σεβαστή. Επιπροσθέτως στην Ευρώπη, όπου υπάρχουν αντίστοιχος θεσμός, ως βασικό προσόν είναι η κατοχή διπλώματος Master 5 χρόνων.
  • Το Κτηματολόγιο έχει προκηρυχθεί ως Τοπογραφική Μελέτη, Κατηγορίας 16. Επομένως η διόρθωση ή η επικαιροποίηση του αφορά διόρθωση τοπογραφικής μελέτης και θα πρέπει να γίνεται από όποιον έχει δικαίωμα να την συντάσσει. Για τον λόγο αυτό, ένα από τα προσόντα που πρέπει να έχει είναι η ένταξη στο μητρώο Μελετητών Δημοσίων Έργων με μελετητικό πτυχίο όπου θα συμπεριλαμβάνονται οι Τοπογραφικές Μελέτες. Μια μελέτη οδοποιίας ή μια πολεοδομική μελέτη είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να επικαιροποιηθεί ή να διορθωθεί από κάποιον που δεν έχει το αντίστοιχο δικαίωμα σύνταξης της.
  • Η απαίτηση για επαγγελματική εμπειρία 4 χρόνων καλύπτεται από το μελετητικό πτυχίο κατηγορίας 16, όπου για την απόκτηση του απαιτείται αντίστοιχη εμπειρία.
  • Όσον αφορά τα σεμινάρια που απαιτούνται θα πρέπει να περιλαμβάνουν και γνώσεις για πολεοδομικά, δασικά και άλλα θέματα. Οι αλλαγές που γίνονται στην κτηματολογική βάση επηρεάζουν και άλλα ζητήματα, όπως η δυνατότητα έκδοσης οικοδομικών αδειών. Για τον λόγο αυτό η διαδικασία εγγραφής θα πρέπει να διενεργείται από το ΤΕΕ. Για τον ίδιο λόγο, το μητρώο θα πρέπει να τηρείται από το ΤΕΕ.
  • Όσον αφορά την απαίτηση για προηγούμενη ηλεκτρονική υποβολή ψηφιακών τοπογραφικών διαγραμμάτων γεωμετρικών μεταβολών, θα πρέπει να γνωρίζεται ότι υπάρχουν περιοχές χωρίς Λειτουργούν Κτηματολόγιο και επομένως δεν έχουν υποβληθεί αντίστοιχα αιτήματα. Επιπροσθέτως όταν ξεκινήσει να λειτουργεί το αντίστοιχο μητρώο δεν θα υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης του αντίστοιχου προσόντος, μιας και θα διενεργούνται μόνο από διαπιστευμένους μηχανικούς για το κτηματολόγιο. Σε περίπτωση που την αντίστοιχη αρμοδιότητα υποβολής την έχουν και μη διαπιστευμένοι μηχανικοί, δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης του μητρώου.
  1. Εργασίες διαπιστευμένου μηχανικού για το Κτηματολόγιο
  • Οι εργασίες που προβλέπονται δείχνουν μια άτολμη νομοθετική πρωτοβουλία που έχει ως σκοπό να δημιουργηθεί ένα απλό μητρώο, όπως γίνεται και σε άλλες κρατικές υπηρεσίες, χωρίς να δίνονται ουσιαστικές αρμοδιότητες σε ένα θεσμό κύρους, όπως είναι στην υπόλοιπη Ευρώπη ο Διαπιστευμένος Μηχανικός για το Κτηματολόγιο. Άλλωστε για αυτό ο τίτλος του άρθρου είναι εργασίες και όχι αρμοδιότητες.
  • Οι εργασίες επιπλέον αποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία προσπαθεί μόνο να καλύψει τα κενά προσωπικού στο Ελληνικό Κτηματολόγιο ΝΠΔΔ, που δεν καλύπτονται με νέες προσλήψεις, αντί να προταθεί μια πραγματική μεταρρυθμιστική τομή η οποία θα μπορούσε να μάθει από τι γίνεται στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να υιοθετηθεί ένα μοντέλο που θα συνδυάζει τον θεσμό του συμβολαιογράφου, αλλά και την νέα διαδικασία έκδοσης αδειών δόμησης, όπου ο Διαπιστευμένος Μηχανικός θα είχε πρόσβαση και στην κτηματολογική βάση, αρμοδιότητα διόρθωσης της και κατάθεση πορίσματος.
  • Η διαβαθμισμένη ενεργοποίηση των εργασιών ναρκοθετεί την εφαρμογή του μητρώου μιας και δείχνει ότι δεν εμπιστεύεται τις ικανότητες και τις γνώσεις όσων ενταχθούν σε αυτό.
  • Επιπλέον θα έπρεπε κατά τον έλεγχο και παρακολούθηση των εργασιών να καθοριστεί το ποσοστό των δειγματοληπτικών ελέγχων που δεν ορίζονται σε αυτή την πρόταση (π.χ. 5%).
  • Τέλος, σύμφωνα με τις εργασίες, αλλά και την διαδικασία που θα ακολουθεί αναμένεται να παρατηρηθεί το φαινόμενο του «μπουκαλιού». Δηλαδή, στο Ελληνικό Κτηματολόγιο ΝΠΔΔ θα φτάνουν πολλοί περισσότερες περιπτώσεις έτοιμες να ελεγχθούν από ότι γίνεται σήμερα, αλλά δεν θα υπάρχουν οι αντίστοιχοι ανθρώπινοι πόροι με την κατάλληλη εμπειρία για να διεκπεραιώσουν την διαδικασία. Τα αποτέλεσμα θα είναι η μεγάλη καθυστέρηση των υποθέσεων.

Ελπίζουμε η διαβούλευση που έλαβε χώρα να συνεχιστεί ουσιαστικά με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς και το νομοσχέδιο να τύχει της αντίστοιχης αντιμετώπισης που του αρμόζει. Επαναλαμβάνουμε σε όλους τους τόνους ότι, ο σύλλογος είναι διαθέσιμος να συμβάλει με τις δυνάμεις του σε κάθε πρωτοβουλία προς την βελτίωση της σύνταξης και λειτουργίας του έργου που λέγεται Κτηματολόγιο.

 

Με εκτίμηση

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Μιχάλης Καλογιαννάκης

 

 Η Γενική Γραμματέας

Διονυσία Φουντά

       

 

To whom it may concern

Subject: New law about Certified Engineers for Cadastre

16 July 2021

Our member, the Hellenic Association of Rural Surveying Engineers, has informed us about an ongoing consultation on a draft law introducing a list of certified engineers for cadastre.

Since CLGE is the leading European Association of Geodetic Surveyors and our Council has built a strong knowledge base about these matters, we take the opportunity to give you our advice.

First of all, we want to stress that your initiative certainly goes in the right direction. A strong and sound guarantee private or public properties and authoritative geoinformation is important in our modern economies. This requires the involvement of the government and its administration to ensure that this type of surveying activities are well regulated. The highest level of regulation is achieved when surveys are performed by civil servants (Finland, Sweden and the land of Bavaria). However, in all other EU Member States, the workload is shared by public and private surveyors and this can be seen as a good practice.

Considering the EU policy on the Mutual Recognition of Professional Qualifications, and the recent Directive introducing the Proportionality test, we are convinced that a “Smart Regulation” is required. We do believe that many surveying activities don’t require a strong regulation. The market regulates them in a natural way and no barriers should limit the free circulation of European Surveyors. However, as said before, when property surveying is concerned, the legal security of the country is at stake. In this case we advocate a strong regulation.

Over the years, CLGE has developed the Code of Professional Qualifications for Property Surveyors. Our experience has proven that a high university degree (Master), a sufficient traineeship under the auspices of an experienced professional (two years) and a final state examination are the cornerstones of a well-balanced initial education, required before starting the actual career of property surveyor. This initial high level has to be maintained and we recommend a sufficient mandatory Continued Professional Development (CPD of minimum of 3 days a year, preferably more), a compulsory professional liability insurance, an ethical code and high professional as well as technical standards, with an effective control of their respect by competent ethical and professional bodies.

We understand that most of this is present in the Greek system, accepting only rural surveying engineers and civil engineers holding a master degree to be present on the list of consultants and designers for public sector works . The only weakness we recognize in this system is that civil engineers can be appointed while they never were trained in effective cadastral or property surveying. This might be solved with a mandatory traineeship and a final state examination for them as well. Even if they have the right, they certainly lack the practical skills and experience to perform this highly demanding and state guaranteed activity.

We were informed that the new law will introduce a list for so called publicly appointed surveyors to perform some tasks for public property surveys. We would advise to use the term “publicly appointed” only when there is a real transfer of authority, from the state to the private professional. This is certainly a best practice and the strongest examples of this are present in Germany, Switzerland, Austria but also in Denmark, Luxemburg, France and Belgium. Many other Member States regulate even more than only property surveying. However, if there is no such transfer, the term “publicly appointed” should be avoided.

About the level of education, we saw that bachelors could get appointed on this list. For this part of the draft law, we express our strongest reservations. We do believe that bachelor surveyors are necessary in our economies for plenty of surveying tasks requiring no specific regulation, i.e. tasks that are regulated by the market itself. However, we are strongly against their appointment for property surveying and even more for publicly appointed property surveying. For this kind of jobs, they could only work under the authority of a public or private publicly appointed property surveyor, holding the qualifications in line with our code, as explained above. Property surveying and surveying of authoritative date are a very serious and complex activities, implying some state guarantees. The legal security they procure are one of the prerequisites of a well performing economy and cannot be jeopardized by a too lenient legislation.

Allow us to insist on the fact that our advice is not steered by a corporatist ideology. On the contrary, if we take this initiative to inform you, it is of course in the interest of the profession we represent, but also and even more in the interest of the citizens and the Greek and European society as a whole.

CLGE is available for further exchanges with you about this topic, and we are ready to send a delegation to Athens to discuss the above mentioned topics face to face.

 

                                     Jean-Yves Pirlot                                            Vladimir Krupa

                               CLGE Director General                                     CLGE President

 

Enclosures:           Code of Professional Qualifications for Property Surveyors

                               Code of Conduct of the European Surveyor

ΤΑ ΝΕΑ 25/05/2021
Ο χρόνος περνάει χωρίς λόγο…

Την τελευταία περίοδο, η κοινωνία αναμένει με μεγάλη προσμονή τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στο θέμα των δασικών χαρτών, ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Με την σειρά της η κυβέρνηση, αναμένει την απόφαση του ΣτΕ στην προσφυγή που έχει γίνει όσον αφορά την αναμόρφωση κυρωμένων και αναρτημένων δασικών χαρτών, ώστε να εναρμονιστούν με διοικητικές πράξεις που έχει εκδώσει το ελληνικό κράτος.

Το ερώτημα που προκύπτει, πέραν των καθυστερήσεων, είναι αν θα μπορούσαν να υπάρξουν νομοθετικές πρωτοβουλίες που δεν επηρεάζονται από την αναμενόμενη απόφαση το ΣτΕ. Η απάντηση είναι σίγουρα ναι.

Μέχρι την ώρα που μιλάμε, δεν έχουν εξεταστεί χιλιάδες αντιρρήσεις που έχουν κατατεθεί από το 2017, ενώ δεν υπάρχει ενημέρωση των πολιτών για την πορεία εξέτασης τους. Ο ιδιοκτήτης ενημερώνεται μόνο με συστατική επιστολή 15 μέρες πριν την εξέταση τους, σε μια εποχή που όλα «κινούνται» ψηφιακά. Για τον λόγο αυτό, οι ιδιοκτήτες των εν λόγω ακινήτων παραμένουν με δεμένα χέρια. Σίγουρα κάτι θα μπορούσε να γίνει.
 
Το δεύτερο ζήτημα που προκύπτει σε συνδυασμό με τη δυσκολία σε όλη την διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων είναι η δυνατότητα διόρθωσης/αναμόρφωσης των κυρωμένων δασικών χαρτών. Δυστυχώς τα προβλήματα είναι μεγάλα και σχεδόν αδύνατες οι αλλαγές. Αντίστοιχα, στο κτηματολόγιο, μετά την σύνταξη του και τις αρχικές εγγραφές υπάρχει διάστημα 8-12 χρόνων για την οριστικοποίηση τους. Το διάστημα αυτό στους δασικούς χάρτες δεν υπάρχει. Επομένως θα μπορούσε όλο αυτό διάστημα να καθοριστεί ταχύτερη διαδικασία μεμονωμένης διόρθωσης κυρωμένων δασικών χαρτών.
 
Το τρίτο ζήτημα που θα μπορούσε να επιλυθεί, είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς εκτάσεων που υπόκεινται στην δασική νομοθεσία. Μπορεί ο δασικός χάρτης να μην το ορίζει άμεσα, αλλά το επηρεάζει έμμεσα. Δεν μπορεί να έχουν περάσει 200 χρόνια από το 1821 και ακόμα να επηρεάζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς στην χώρα μας από το οθωμανικό δίκαιο. Χρειάζεται πολιτική τόλμη ώστε να αλλάξει το ισχύον νομικό καθεστώς το οποίο επηρεάζει άμεσα την ολοκλήρωση του κτηματολογίου.
 
Η πολιτική τόλμη σε συνδυασμό με τεχνοκρατικές λύσεις είναι η συνταγή για να ξεφύγουμε από εμμονές και αγκυλώσεις του παρελθόντος για εμβληματικά έργα που είναι αναγκαία σε ένα σύγχρονο κράτος που σέβεται το περιβάλλον και τους πολίτες του.
 
Υ.Γ. Εμβληματικό έργο είναι και το πρόγραμμα αναδασώσεων που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Γιατί όμως, συγχρόνως, να μην δοθούν κίνητρα και στην ιδιωτική πρωτοβουλία για να φυτευτούν σε μεγάλη ή μικρή κλίμακα και άλλα δέντρα με συγκεκριμένα επιστημονικά κριτήρια που θα συμμορφωθούν με την ασφάλεια και τους περιβαλλοντικούς νόμους. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί πολίτες θα ήθελαν μια ιδιωτική δασική έκταση μέσα στην ιδιοκτησία τους.
Μπορεί να είναι εικόνα τον Καλογιαννάκης Μιχάλης και κείμενο που λέει "TANEA TPITH25MAIOY2021 20 Ακίνητα o χρόνος περνάει χωρίς λόγο... ΓΝΩΜΗ ΑΧ Χιλιάδες αντιρρήσεις κατατεθεί από o2017 αιακόμα δίκαιο, πό εξεταστεί, δεν ενημέρωση των πολιτών πορεία εξέτασή τους. ενημερώνεται μόνο επστολή 15 από την εξέτασή εποχή που όλο κινούνται ψηφιακά"
 
 
 
 
 
 

 


Ο λογαριασμός του συλλόγου είναι στην Τράπεζα Πειραιώς IBAN GR2101720800005080071615938.

Η ετήσια συνδρομή μελών είναι 10 ευρώ ή 5 ευρώ για τους συναδέλφους κάτω της 5ετίας.


 

Κατευθυντήριες Οδηγίες για τις δηλώσεις ιδιοκτησίας στο Εθνικό Κτηματολόγιο


Προσφορά για προμήθεια ψηφιακών υπογραφών σε ΑΤΜ 


Οδηγίες Ψηφιακής Υπογραφής


 Ηλεκτρονική Υποβολή Διαγραμμάτων

 

 

 



Τοποθέτηση Προέδρου ΠΣΔΑΤΜ για το σ.ν. "Έλεγχος και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος."

 

 



 

 


 


 

Go to top