Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Για να κατεβάσετε το τεύχος πατήστε εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για την συνάντηση με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για Ειδικά Ψηφιακά Έργα και το Κτηματολόγιο κ. Γ. Στύλιο

Από αριστερά: κ. Ζαρκαδούλας (Ειδ. Γραμματείας ΠΣΔΑΤΜ), κ. Καλογιαννάκης (Πρόεδρος ΠΣΔΑΤΜ), κ. Στύλιος (Υφ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης)

 

Την Τρίτη 20 Ιουλίου 2021, η Διοίκηση του ΠΣΔΑΤΜ συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Γ. Στύλιο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης».

Κατά την συνάντηση συζητήθηκε η επιστολή που απέστειλε κατά την δημόσια διαβούλευση ο σύλλογος μας, καθώς και η λειτουργία του θεσμού του διαπιστευμένου μηχανικού για το κτηματολόγιο στην υπόλοιπη Ευρώπη με αφορμή και την επιστολή που έστειλε η CLGE (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Τοπογράφων Μηχανικών).

Επιπλέον συζητήθηκαν μελλοντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες που πρέπει να γίνουν για τη βελτίωση της λειτουργίας του Κτηματολογίου.

Ως διοίκηση του ΠΣΔΑΤΜ θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Στύλιο για την εποικοδομητική συνάντηση που είχαμε και ευελπιστούμε η συνεργασία μας να είναι παραγωγική.

Μέσα από τέτοιες συνεργασίες αναδεικνύεται ο ρόλος των επιστημονικών φορέων, όπως ο ΠΣΔΑΤΜ, όταν η διοίκηση του κράτους είναι ενημερωμένη και διαθέτει ευήκοα ώτα στα ζητήματα που αναδεικνύει ο τεχνικός κόσμος και υπηρετούν την κοινωνία.

Ο σύλλογος μας, εκ του ρόλου του, οφείλει να συνδράμει και αυτός με τις δυνάμεις του σε κάθε προσπάθεια, ώστε το Κτηματολόγιο να αποκτήσει τον ρόλο που του αρμόζει, ως αναπτυξιακός μοχλός για την πολιτεία και τους πολίτες της.

Τον ρόλο αυτό θα συνεχίσουμε υπεύθυνα, να επιτελούμε και ευελπιστούμε στη στενή συνεργασία.

 

 

Υ.Γ. Την επιστολή του ΠΣΔΑΤΜ στην δημόσια διαβούλευση μπορείτε να την δείτε εδώ.

Την επιστολή της CLGE στην δημόσια διαβούλευση μπορείτε να την δείτε εδώ, όπως και τα αντίστοιχα έγγραφα που την συνοδεύουν Code of Professional Qualifications for Property Surveyors και Code of Conduct of the European Surveyor.


 

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών – Τμήμα Δυτικής Ελλάδας, αποχαιρετά με βαθιά θλίψη τον εκλεκτό συνάδελφο, μέλος του συλλόγου και φίλο, Νικόλαο Τσώλη, τέως Γενικό Διευθυντή Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, ο οποίος έφυγε ξαφνικά την Πέμπτη 21.5.2020, σε ηλικία 75 ετών.

Ο Νίκος Τσώλης γεννήθηκε το 1945. Τελείωσε την Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή το 1963. Απεφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 1970. Παντρεμένος με την Στέλλα Φραγκεδάκη- Τσώλη, τέως  καθηγήτρια του Πανεπιστήμιου Πατρών, με την οποία απέκτησε δυο αξιόλογες κόρες, την Θεοδώρα και την Εύα και δυο υπέροχα εγγόνια, την Φαίδρα και τον Οδυσσέα.

Εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός από το 1972 μέχρι το 1975.

Στις 22.2.1975  διορίστηκε βοηθός στην έδρα Γεωδαισίας και Γεωδαιτικών Εφαρμογών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών όπου υπηρέτησε μέχρι τις 22.4.1985.

Στις 23.4.1985 ανέλαβε υπηρεσία στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων και υπηρέτησε στη 2η Διεύθυνση Εκτέλεσης και Κατασκευής Έργων (ΔΕΚΕ) ως Τμηματάρχης Συγκοινωνιακών Έργων, κατόπιν στην 3η Διεύθυνση Εκτέλεσης και Κατασκευής Έργων (ΔΕΣΕ) ως Προϊστάμενος Διεύθυνσης και συνέχισε τη θητεία του στην κρατική Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος  όπου διατέλεσε Γενικός Διευθυντής μέχρι τη συνταξιοδότηση του στις 12.7.2009 .

Ήταν ενεργό μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και του Περιφερειακού Τμήματος.

Στο ΤΕΕ τ. Δυτικής Ελλάδος συμμετείχε στις Επιστημονικές Επιτροπές και ήταν εισηγητής σε διάφορα συνέδρια από τις θέσεις ευθύνης που κατείχε στα δημόσια έργα.

Έδινε πάντα το παρόν στις δραστηριότητες του συλλόγου μας (συνέδρια, ημερίδες, κλπ)

Ιδιαίτερα αγαπητός μεταξύ των συναδέλφων του, διακρίθηκε για το ήθος, τον επαγγελματισμό του, την προσήνεια και την ευγένειά του .

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και σε όλους τους φίλους και συνεργάτες του.

 

Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ. - Τμήμα Δυτ. Ελλάδας

Φαλλιέρος Χρήστος ( Πρόεδρος)

Κατσαΐτη Αδαμαντία ( Αντιπρόεδρος)

Χριστόπουλος Σοφοκλής (Γραμματέας)

Βλάχου Μαρία (Ταμίας)

Κατσάμπουλας Αθανάσιος (Μέλος)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Χωροταξικό και πολεοδομικό νομοσχέδιο χωρίς Τοπογράφους Μηχανικούς

Γίνεται;

 

Μετά την απουσία διαλόγου πριν, αλλά και κατά την διάρκεια της διαβούλευσης για το χωροταξικό και πολεοδομικό νομοσχέδιο, δεν περιμέναμε και την μη πρόσκληση του Συλλόγου των Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών στην ακρόαση των φορέων κατά την επεξεργασία του στην αρμόδια επιτροπή του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

 

Από ό,τι φαίνεται, το ΥΠΕΝ και ο αρμόδιος υφυπουργός προτιμά μια διαδικασία παρουσίας ημετέρων και όχι των αρμόδιων θεσμικών φορέων.

 

Αλήθεια για τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό είναι περισσότερο αρμόδιοι οι συμβολαιογράφοι και οι δικηγόροι, και όχι οι Αγρονόμοι Τοπογράφοι Μηχανικοί;

 

Στην εν λόγω ακρόαση προσκλήθηκαν τουλάχιστον δύο εκπρόσωποι Πολεοδόμων - Χωροτακτών και ούτε ένας Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός. Το ίδιο ατόπημα έγινε και για τον Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας, ο οποίος επίσης δεν προσκλήθηκε.

 

Είναι τουλάχιστον προσβλητική η στάση αυτή του ΥΠΕΝ και δεν έχει προηγούμενο.

 

Ο ΠΣΔΑΤΜ είναι ένας σύλλογος ο οποίος έχει ιδρυθεί το 1953 και εκπροσωπεί όλους τους Αγρονόμους Τοπογράφους Μηχανικούς. Μέλη του δε, έχουν διατελέσει Υπουργοί, Πρόεδροι παγκόσμιων οργανισμών, ενώ τυγχάνει διεθνούς αναγνώρισης.

 

Αν δεν το γνωρίζει το ΥΠΕΝ, θα θέλαμε να το ενημερώσουμε ότι το 29% των Μελετητών Δημοσίων Χωροταξικών και Πολεοδομικών Μελετών είναι Αγρονόμοι Τοπογράφοι Μηχανικοί.

 

Για τον λόγο αυτό, δεν δικαιούμαστε να σιωπούμε.

 

Για τον λόγο αυτό δεν μπορεί το ΥΠΕΝ να μην προτείνει στο Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας (άρθρο 4) να συμμετέχει εκπρόσωπος του ΠΣΔΑΤΜ. Αντιθέτως προτείνει την συμμετοχή τριών εκπροσώπων συλλόγων μηχανικών πολεοδόμων και χωροτακτών, που στην ουσία εκπροσωπούν την ίδια νέα ειδικότητα μηχανικών. Αλήθεια θα θέλαμε να γνωρίσουμε ποιος είναι ο «Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας», ο οποίος διαφέρει από τον ΣΕΠΟΧ και τον ΣΕΜΠΧΠΑ;

 

Είναι τουλάχιστον ντροπή να γράφεται στο πόδι ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο.

 

Επειδή όμως οφείλουμε να τοποθετηθούμε σε κάποια σημαντικά θέματα που τίθενται σε αυτό το νομοσχέδιο, για να έχει γνώση ο τεχνικός κόσμος και η κοινωνία, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω σημεία:

 

  1. Κεφάλαιο Α’ άρθρο 4 Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η συμμετοχή ενός εκπροσώπου του ΠΣΔΑΤΜ είναι αυτονόητη για όσους γνωρίζουν τι σημαίνει χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός. Το ίδιο αυτονόητη είναι και η συμμετοχή ενός εκπροσώπου του ΣΑΔΑΣ (Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών).

 

  1. Κεφάλαιο Γ’ Εκτός σχεδίου δόμηση. Το μεγαλύτερο μέρος του αφορά στην δόμηση τουριστικών εγκαταστάσεων, ενώ οι αναφορές για την δόμηση των υπόλοιπων χρήσεων έχει την μικρότερη δυνατή αναφορά. Θα μπορούσε κάλλιστα το κεφάλαιο να έχει τίτλο «Εκτός σχεδίου δόμηση τουριστικών εγκαταστάσεων». Δυστυχώς επαναλαμβάνεται το ρητό «Δύο μέτρα και δύο σταθμά». Υπάρχει άλλη αντιμετώπιση για τον τουρισμό, και άλλη για την δόμηση κατοικιών, βιομηχανικών και άλλων κτιρίων.

 

Εν είδει τιμωρίας η διοίκηση του υπουργείου ζητά από τους πολίτες, μέσα σε 2 χρόνια, να εκδώσουν οικοδομικές άδειες, που δεν είχαν κάνει μέχρι τώρα λόγω οικονομικής αδυναμίας. Από την άλλη πλευρά, παραπέμπει την ολοκλήρωση του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, που είναι ευθύνη του, σε βάθος δεκαετίας.

Ένα κράτος, πρώτα θα ολοκλήρωνε τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό και μετά θα αυστηριοποιούσε τους όρους δόμησης για την εκτός σχεδίου δόμηση,. Εν ολίγοις, δεν θα έβαζε το κάρο μπροστά από το άλογο.

 

  1. Κεφάλαιο Α’ άρθρο 12 Οριοθέτηση οικισμών. Προτείνεται η οριοθέτηση τους να γίνει και στο πλαίσιο Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε βάθος δεκαετίας.

 

Αν το ΥΠΕΝ συνομιλούσε με τους αρμόδιους φορείς, θα άκουγε την πρόταση μας για ταχύτερη οριοθέτηση των οικισμών με την χρήση της εφαρμογής των ορίων οριοθετημένων οικισμών επί του προκαταρκτικού υποβάθρου που κατατίθενται από τους μελετητές στα πλαίσια των μελετών σύνταξης Εθνικού Κτηματολογίου. Οι συγκεκριμένες οριοθετήσεις έχουν ελεγχθεί και επιβεβαιωθεί από τους αντίστοιχους δήμους. Η δημοσιοποίηση τους και το εύλογο διάστημα κατάθεσης ενστάσεων θα γινόταν σε λιγότερο από ένα έτος.

 

  1. Άρθρα 133-134 που αφορούν στο Κτηματολόγιο.

Άρθρο 133 Πρόστιμο για εκπρόθεσμη δήλωση. Το κατώτερο ποσό των 300 ευρώ ανά δικαίωμα είναι εκτός πραγματικότητας, όταν πολλές φορές τα ακίνητα τα οποία αφορούν δεν έχουν ούτε αυτή την αξία. Είναι μέτρο που τιμωρεί υπερβολικά τους πολίτες και για τον λόγο αυτό, είτε δεν μπορεί να εφαρμοστεί, είτε η εφαρμογή του θα φέρει στρεβλά αποτελέσματα.

 

Άρθρο 134 Ζητήματα λειτουργίας Κτηματολογίου. Η τροποποίηση αφορά στον Πρόεδρο της Επιτροπής εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, ο οποίος εναλλακτικά μπορεί να είναι δικηγόρος με πενταετή εμπειρία ή συμβολαιογράφος. Αλήθεια γιατί όχι μηχανικός; Μήπως αυτοί που συνέταξαν την τροπολογία δεν γνωρίζουν πως συντάσσεται το κτηματολόγιο;

 

  1. Άρθρο 57 παρ. 2β. Η συγκεκριμένη αναφορά είναι αντιγραφή του ν.4495/2017, όπου αναφέρεται η αποδεκτή απόκλιση τοπογραφικών διαγραμμάτων. Δυστυχώς το λάθος της μη πρόβλεψης του τι γίνεται με τα τοπογραφικά διαγράμματα που έχουν συνταχθεί μετά την 8.8.2013 δεν θεραπεύεται. Αυτά συμβαίνουν όταν αντιγράφεις άκριτα παλαιότερους νόμους και δεν συμβουλεύεσαι τους αρμόδιους φορείς.

 

  1. Άρθρο 80. Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων. Μετά το φιάσκο με την μη συνέχιση ένταξης στο ν.4495/2017 των αυθαιρέτων κατηγορίας 5, το υπουργείο εν μέρει κατάλαβε το λάθος που έκανε λόγω της ελλιπούς γνώσης.

 

Δυστυχώς, η μετάθεση αυθαιρεσιών από την κατηγορία 5 στην κατηγορία 4 είναι κατώτερη των περιστάσεων.

Δυστυχώς, πολλά κτίρια με μικρές παραβάσεις δεν θα καταφέρουν να ενταχθούν στον νόμο και κατ’ επέκταση δεν θα μπορούν να μεταβιβαστούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παραβίαση στην πρασιά μεγαλύτερη από 20 εκ.

 

Δεν ισχύει όμως το ίδιο για ακίνητα που προέρχονται από πλειστηριασμούς ή που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing που μεταβιβάζονται στην ΕΤΑΔ (άρθρο 128). Και εδώ επικρατεί το ρητό «Δύο μέτρα και δύο σταθμά» ή η πιο δυνατή συντεχνία κερδίζει.

Αλήθεια, πόσο περιβαλλοντικά επιζήμια θα είναι η μη χρήση κτιρίων που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, γιατί δεν θα μπορούν να ενταχθούν στον ν.4495/2017; Θα κατεδαφιστούν; Τι περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα έχει η πληθώρα «νεκρών» κτιρίων;

 

  1. Δυστυχώς για 5η φορά αλλάζει ο νόμος για την Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου. Κλείνουμε αισίως τα 10 χρόνια. Ελπίζουμε κάποια στιγμή να εφαρμοστεί.

 

  1. Δυστυχώς, σε αυτό το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζεται το μεγάλο θέμα του σχεδιασμού και του χαρακτηρισμού του οδικού δικτύου της χώρας. Ένα σημαντικό ζήτημα, που κρίνοντας τον τρόπο νομοθέτησης του ΥΠΕΝ, ευτυχώς δεν συμπεριλήφθηκε. Και για αυτό το ζήτημα ο σύλλογος μας έχει τεκμηριωμένη πρόταση που θα καταθέσει, εφόσον το ΥΠΕΝ επιλέξει να διαβουλευθεί με τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς.

 

  1. Δυστυχώς και αυτό το νομοσχέδιο, αντί να είναι λιτό και ουσιαστικό, αριθμεί 183 σελίδες και 139 άρθρα, πολλά από τα οποία αφορούν τροποποιήσεις άλλων νομοθετημάτων. Επιτέλους, θα πρέπει να υπάρξει ένα όργανο που θα είναι υπεύθυνο για την ερμηνεία της πολεοδομικής και χωροταξικής νομοθεσίας, αλλά και την κωδικοποίηση της. Το όργανο αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει και εκπροσώπους των αρμόδιων θεσμικών φορέων που θα εγγυώνται την εύρυθμη και τεκμηριωμένη λειτουργία του.

 

Προφανώς, τα παραπάνω σημεία δεν είναι τα μόνα σημεία άξια αναφοράς. Είναι όμως ενδεικτικά, ώστε να αναδειχθούν τα ζητήματα που προκύπτουν, και να ενημερωθεί ο τεχνικός κόσμος και η κοινωνία για τα προβλήματα που θα προκύψουν και τις εκκρεμότητες που παραμένουν.

 

Το ΥΠΕΝ δεν μπορεί πια να πει ότι δεν γνώριζε. Οφείλει να αλλάξει το αλαζονικό ύφος του και να προσαρμοστεί στις συνθήκες που επικρατούν. Δεν μπορεί να επιχειρεί να νομοθετήσει μόνο με  ημετέρους, αγνοώντας ιστορικούς θεσμικούς φορείς. Η χώρα δεν έχει ανάγκη μαθητευόμενους μάγους.

 

Ο ΠΣΔΑΤΜ θα συνεχίσει, όπως οφείλει, να λειτουργεί θεσμικά και σύμφωνα με τους καταστατικούς του σκοπούς. Είναι υποχρέωση μας σε όλη την ιστορία του, αλλά και σε όσα έχει προσφέρει σε αυτή την χώρα ο τεχνικός κόσμος.

 

Καλούμε την ηγεσία του ΥΠΕΝ να πράξει το ίδιο.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Μέτρα στήριξης επιστημονικού κλάδου μηχανικών.

Ανακοινώθηκε σήμερα (27/03/2020) η κυβερνητική απόφαση σχετικά με τα μέτρα στήριξης επιστημονικών κλάδων, ανάμεσα στους οποίους και οι μηχανικοί.

Με ιδιαίτερη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το μέτρο στήριξης για τον κλάδο μας, είναι η χορήγηση επιδόματος 600 ευρώ με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης.

Το σύνολο των μηχανικών της χώρας είναι ένας από τους πλέον καταρτισμένους κλάδους και δη, όσον αφορά  στις νέες τεχνολογίες.

Σε αυτή την δύσκολη συγκυρία, που πλήττονται όλοι οι χώροι, και μηχανικοί χρειαζόμαστε την ουσιαστικήκαι άμεση αρωγή της πολιτείας ώστε να μπορέσουμε να σταθούμε όρθιοι (για ακόμα μια φορά) και να προσφέρουμε το δυνατόν.

Ζητάμε:

  • Την ένταξη μας στους δικαιούχους επιδόματος ειδικού σκοπού.
  • Την ένταξης μας στο μέτρο καταβολής του 60% του μισθώματος επαγγελματικής στέγης.

 

Λειτουργία Γραφείων Κτηματογράφησης

Σε χθεσινή ανακοίνωση της Ελληνικό Κτηματολόγιο (26/03/2020), διαπιστώσαμε ότι η Υπηρεσία καλεί τους πολίτες που

«...επιθυμούν την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα κατά τόπους Γραφεία Κτηματογράφησης για διεκπεραίωση σημαντικών υποθέσεών τους, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν έρθει σε επικοινωνία με αυτά για να οριστεί ραντεβού σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα που θα τεκμηριώνεται με τη λήψη e-mail ή sms...

... Η αυτοπρόσωπη παρουσία, θα πραγματοποιείται μόνο για υποθέσεις πολιτών που δεν μπορούν να διενεργηθούν ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά.

Εφόσον το Γραφείο Κτηματογράφησης κρίνει πως η υπόθεση είναι εξαιρετικά επείγουσα και δεν μπορεί να επιλυθεί με ηλεκτρονικό τρόπο, θα συνεννοείται με τους πολίτες οι οποίοι θα προσέρχονται στο Γραφείο Κτηματογράφησης ΜΟΝΟ με προκαθορισμένο ραντεβού.»

Σύμφωνα και με τις παρατάσεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί, δεν μπορεί να κριθεί κάποια υπόθεση επείγουσα, ενώ καμμία υπηρεσία που προσφέρει το γραφείο κτηματογράφησης δεν είναι πρώτης ανάγκης.

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις οδηγίες της Ελληνικής πολιτείας οι επιτρεπόμενες μετακινήσεις πολιτών, απ’ αρχής του περιορισμού της κυκλοφορίας, αφορούν σε:

  • Μετάβαση από και προς την εργασία για τις εργάσιμες ώρες.
  • Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  • Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  • Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  • Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
  • Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Ειναί λοιπόν ξεκάθαρο, ότι η επίσκεψη πολιτών στα Γραφεία Κτηματογράφησης σαφώς και δεν περιλάμβάνεται στα ανωτέρω.


 

 


Ο λογαριασμός του συλλόγου είναι στην Τράπεζα Πειραιώς IBAN GR2101720800005080071615938.

Η ετήσια συνδρομή μελών είναι 10 ευρώ ή 5 ευρώ για τους συναδέλφους κάτω της 5ετίας.


 

Κατευθυντήριες Οδηγίες για τις δηλώσεις ιδιοκτησίας στο Εθνικό Κτηματολόγιο


Προσφορά για προμήθεια ψηφιακών υπογραφών σε ΑΤΜ 


Οδηγίες Ψηφιακής Υπογραφής


 Ηλεκτρονική Υποβολή Διαγραμμάτων

 

 

 



Τοποθέτηση Προέδρου ΠΣΔΑΤΜ για το σ.ν. "Έλεγχος και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος."

 

 



 

 


 


 

Go to top